Excel ‘de Yüzde Artışları Nasıl Hesaplanır

Excel’de Yüzde Artışları Nasıl Hesaplanır

Excel‘de yüzdeler örneğin, bir satıştaki vergiyi veya geçen aydan bu aya kadar satışlardaki değişim yüzdesini hesaplamanız gerekebilir. İşte Excel de yüzde hesabı nasıl yapılır en basit yolu.

Yüzde Artışını Hesapla

Başlamak için, bir değerin diğerine göre artışını yüzde olarak hesaplayalım.

Bu örnekte, bir ayın satışlarında geçen aya göre artış yüzdesini bulmak istiyoruz. Aşağıdaki resimde, D5 hücresinde geçen ayın 430 TL değerini ve E5 hücresinde bu ayın 545 TL satışını görebilirsiniz.

Farkı yüzde olarak hesaplamak için bu ayın değerini geçen ayın değerinden çıkarırız ve ardından sonucu geçen ayın değerine böleriz.

=(E5-D5) / D5

Formülün çıkarma kısmının etrafındaki  parantezler, hesaplamanın önce gerçekleşmesini sağlar.

Sonucu yüzde olarak biçimlendirmek için Giriş sekmesindeki “Sayı” bölümündeki “Yüzde Stili” düğmesini tıklayın.

Artış yüzdesinin yüzde 27 olduğunu görüyoruz.

Yüzde negatifse, ürünün satışlarının azaldığı anlamına gelir

Bu yazım size “Excel’de Yüzde Artışları Nasıl Hesaplanır” için hızlı bir bakış sağlamıştır. Herhangi bir sorunuz varsa, yorum bırakmaktan çekinmeyin.

Excel ile Web Sitesinden Veri Nasıl Çekilir?

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir