Word ve Excel Belgesine Nasıl Parola Eklerim?

Word ve Excel Belgesine Nasıl Parola Eklerim?

Yalnızca belirli kişiler tarafından görüntülenmek üzere hassas bilgiler içeren bir Word ve Excel belgesi oluşturuyorsanız, belgeye bir parola ekleyerek parolayı bilmeyen bir kişi tarafından açılmasını engelleyebilirsiniz. Size bunu yapmanın iki yolunu göstereceğim.

İlk yöntem, parola eklemek istediğiniz belgeyi açın ve “Dosya” sekmesine tıklayın.

Bilgi” bölümünden “Belgeyi Koru” düğmesine tıklayın ve açılır menüden “Parola ile Şifrele” yi seçin.

Belgeyi Şifrele” iletişim kutusu görüntülenir. “Şifre” düzenleme kutusuna bir şifre girin ve “Tamam” ı tıklayın.

Görüntülenen “Parolayı Onayla” iletişim kutusunda aynı parolayı “Parolayı Yeniden Gir” düzenleme kutusuna tekrar girin ve “Tamam” a tıklayın.

Kişisel Şifre Güvenliği ! Nasıl Şifre oluşturulmalı ? konulu makaleme bakarak güçlü şifre nasıl oluşturulur inceleyebilirsiniz.

Bilgi” ekranındaki “Belgeyi Koru” bölümü sarı renkle vurgulanır ve bu belgeyi açmak için bir parola gerektiğini bildiren bir mesaj görüntülenir.

İlk yöntem bu kadar, belgeyi kaydettiğinizde ve daha sonra açtığınızda belge içeriğini görmek için şifre girmek zorunda kalacaksınız.

Word belgesine parola uygulamanın ikinci yöntemi, “Farklı Kaydet” iletişim kutusunu içerir. Yine şifre eklemek istediğiniz belgenin “Dosya” sekmesine tıklayın,  soldaki öğeler listesinden “Farklı Kaydet” i tıklayın.

İstediğiniz klasöre gidin. Ardından, “Kaydet” düğmesinin yanındaki “Araçlar” ı tıklayın ve açılır menüden “Genel Seçenekler” i seçin.

Genel Seçenekler” iletişim kutusunda, “Açma Paralosı” düzenleme kutusuna bir şifre girin isterseniz diğer seçenekleri de belirleyip düzenleme veya “Değiştirme Parolası” ekleyebilirsiniz  şifrelerinizi girdikten sonra “Tamam” a tıklayın.

Belgeyi parolayla kaydetmek için “Kaydet” e tıklayın. Belgeyi bir sonraki açışınızda Word belgeyi açmadan önce sizden parola isteyecektir.

İki yöntemden birini kullanarak parola girdiğinizde, parola diğer konuma da girilir. Bu nedenle, şifreyi Word belgenizden kaldırmak istiyorsanız, belgeyi açın, yukarıda açıklandığı gibi “Belgeyi Şifrele” iletişim kutusuna veya “Genel Seçenekler” iletişim kutusuna erişin ve şifreyi silin. Ardından, belgeyi tekrar kaydedin.

Bu şifre girme işlemi Word, Excel ve PowerPoint de aynıdır, hepsine yukarda gösterdiğim işlemleri yaparak şifre koyabilirsiniz.

Meslek hayatım boyunca edindiğim bilgileri elimden geldiğince sizlerle paylaşacağım, bunun yanında güncel gelişmeler, Online eğitimler ve Pratik bilgileri vermeye devam edeceğim.

1 thought on “Word ve Excel Belgesine Nasıl Parola Eklerim?”

  1. Geri bildirim: Microsoft Word'de Resim Nasıl Sıkıştırılır? | |

Bir Cevap Yazın

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Bir reklam engelleyici kullanıyor gibisin

Reklamlar bizi ayakta tutar, sizlerin sorunlarını çözmek için hazırlanmış tamamı ücretsiz web sitesinin ayakta kalabilmesi için lütfen web sitesini beyaz listeye ekleyerek bizi destekleyin..

Desteğiniz için teşekkür ederiz....

Kapatmak istemiyorsanız, Kapat diyerek gene sayfamıza devam edebilirsiniz.

AdBlock Belirli Web sitesi için Nasıl Kapatılır?