Windows 11 Microsoft Store açılmıyor , Çözmenin 5 Kolay Yolu

Windows 11 Microsoft Store açılmıyor açılmıyor mu? Yanlış tarih ve saat, internet sorunları, uygulama bozulması, birikmiş önbellek ve daha fazlası gibi sorunlar bu soruna neden olabilir. Bu sorunu Çözmenin 5 Kolay Yolu

Ön Kontrolleri Gerçekleştirin

Uygulamanın açılmasını engelleyen geçici bir aksaklık olasılığını ortadan kaldırmak için temel kontrolleri gerçekleştirerek sorunu gidermeye başlayın.

Başlamak için, sisteminizde çalışan diğer uygulamaları, özellikle varsa üçüncü taraf güvenlik uygulamalarını kapatın ve Microsoft Store uygulamasıyla çakışmalarını önleyin. Bu sorunu çözmezse, işletim sistemiyle ilgili geçici sorunları çözmek için Windows PC’nizi yeniden başlatın.

Sorun devam ederse, uygulamayı alternatif bir yöntem kullanarak başlatmayı deneyin. Örneğin, uygulamayı genellikle görev çubuğundaki sabitlenmiş kısayoldan başlatıyorsanız, Windows Arama’ya 
Microsoft Store yazın ve uygulamayı açın. Bu adımlar sorunu çözmezse, bir sonraki sorun giderme adımına geçin.

Microsoft Store Uygulamasını Onarın ve Sıfırlayın

Daha sonra Microsoft Store uygulamasını onarın ve sıfırlayın; bu, soruna neden olan olası geçici sorunları giderebilir ve bozuk dosyaları onarabilir.

Uygulamayı onarmak için Başlat düğmesine sağ tıklayın ve “Ayarlar“ı açın. Ardından Uygulamalar > Yüklü Uygulamalar ‘a gidin.

Uygulamalar listesinin sonuna gidin ve İlgili Ayarlar altında “Sistem Bileşenleri“ne gidin.

Microsoft Store uygulamasının yanındaki üç yatay noktaya tıklayın ve “Gelişmiş Seçenekler“i seçin.

Aşağı kaydırın ve Onar düğmesine tıklayın. Uygulamayı onarmanın uygulama verilerinizin hiçbirini etkilemeyeceğini unutmayın.

Uygulamayı onarmak sorunu çözmezse, sıfırlamayı deneyebilirsiniz. Bunu yapmak için, Onar düğmesinin altındaki “Sıfırla” düğmesine tıklayın ve onay açılır penceresinde “Sıfırla“ya tıklayın. Uygulamayı sıfırlamanın Microsoft Store ayarlarını geri yükleyeceğini, oturum açma ayrıntılarını kaldıracağını ve uygulamanın verilerini sileceğini unutmayın.

Windows Saat ve Tarih Doğru Şekilde Yapılandırma

Saatiniz ve tarihiniz yanlış yapılandırılmışsa, varsayılan Windows uygulamalarıyla ilgili sorunlara yol açabilir. Ayrıca web sitelerine bağlanma sorunlarıyla da karşılaşabilirsiniz. Bu olasılığı ortadan kaldırmak için Başlat düğmesine sağ tıklayın ve “Ayarlar“ı açın. Saat ve Dil > Tarih ve Saat‘e gidin. Yada sağ alt kösede bulanan Saat ve Tarih bölmesine sağ tıklayın.

Seçili saat diliminin konumunuzla uyumlu olduğundan ve “Saati Otomatik Olarak Ayarla“nın yanındaki geçişin açık olduğundan emin olun. Bundan sonra, saati senkronize etmek için Ek Ayarlar altında “Şimdi Senkronize Et” düğmesine tıklayın.

Windows Güncelleştirmelerini Yükleyin

Microsoft, uygulamasıyla ilgili sorunları gidermek için en son Windows Güncelleştirmelerini yüklemenizi önerir . Bunu yapmak için Windows Başlat düğmesine sağ tıklayın ve “Ayarlar“ı açın. “Windows Update” sekmesine gidin. Herhangi bir güncelleştirme mevcutsa, yükleme işlemini başlatmak için “İndir ve Yükle“ye tıklayın.

Hiçbir güncelleme mevcut değilse, “Güncellemeleri Kontrol Et” öğesine tıklayın ve Windows’un mevcut güncellemeleri aramasına izin verin. İşletim sistemi yeni bir güncelleme bulursa, yükleyin ve cihazınızı bir kez yeniden başlatın. Yeni bir güncelleme bulamazsa ve “Güncelsiniz” mesajını gösterirse, bir sonraki sorun giderme adımına geçin.

Microsoft Store’u yeniden yükleyin

Yukarıdaki çözümlerden hiçbiri sorunu çözmediyse, Microsoft Store uygulamasını kaldırıp sıfırdan yeniden yükleyin. Bu işlemin temel Windows paketlerini kaldırdığını unutmayın, bu nedenle yalnızca son çare olarak düşünülmelidir. Diğer uygulamalardan farklı olarak, Microsoft Store‘u Ayarlar uygulamasından kaldıramazsınız; işlem biraz farklıdır.

Windows Arama’ya PowerShell yazın , Windows PowerShell uygulamasına sağ tıklayın ve “Yönetici olarak çalıştır“ı seçin. Ardından, UAC penceresinde “Evet“i seçin.

Daha sonra aşağıdaki komutu yapıştırın ve Enter‘a basın. Komutu yürütmek için iki kez Enter‘a basmanız gerekebilir.

Get-AppxPackage -allusers *WindowsStore* | Remove-AppxPackage

Başarılı yürütmeden sonra, komut Microsoft Store’u cihazınızdan kaldıracaktır. Bu nedenle, PowerShell yardımcı programını kapatın ve cihazınızı yeniden başlatın.

Yeniden başlatmanın ardından Windows PowerShell‘i tekrar yönetici olarak çalıştırın ve uygulamanın yeni bir kopyasını sıfırdan yeniden yüklemek için aşağıdaki komutu yapıştırın:

Get-AppxPackage -AllUsers Microsoft.WindowsStore* | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Yukarıda belirtilen düzeltmeleri uygulamak muhtemelen ilgili sorunları çözecek ve uygulamaları indirmeye devam etmenizi sağlayacaktır. Sorun devam ederse, DNS sunucusunu değiştirin . Bu da işe yaramazsa, bilgisayarınızı Microsoft Store‘un düzgün çalıştığı önceki bir zamana geri döndürmek için bir sistem geri yüklemesi gerçekleştirin .

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir