Microsoft Excel’de Ortalama Nasıl Hesaplanır?

Excel‘de hesaplamaları hızlı ve doğru bir şekilde yapmanıza yardımcı olabilecek yüzlerce işlev bulunuyor; bunların arasında ORTALAMA işlevleri en çok kullanılanlar arasındadır. Ortalama satış rakamlarını hesaplamak, sayı ve metin içeren bir veri grubunun ortalamasını almak veya belirli bir sayının üzerindeki tüm öğrenci puanlarının ortalamasını hesaplamak isteyebilirsiniz.

Excel'de ORTALAMA Nasıl Kullanılır

Excel‘de ortalamayı hesaplamak için aşağıdaki sözdizimini kullanılır:

Tabloda bazı sayılar yazdım rastgele, ve bu sayıların ortalamasını almak istiyorum.

ve sonucu alıyoruz. 

Eğer ben formülle uğraşmak istemiyorum diyorsanız ve daha kolay bir yol istiyorsanız menülerde Hesaplamalar bölümünde Ortalama ya tıklayarak bu işlemi otomatik olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Dört ORTALAMA işlevi vardır ve her birinin farklı kullanımları vardır

  • ORTALAMA : Bu, sayı olmayan herhangi bir şeyi göz ardı ederek bir veri kümesinin aritmetik ortalamasını (tüm sayıların toplamının değer sayısına bölünmesiyle) üretir.
  • ORTALAMAA : Bu, bir dizi sayı, metin ve mantıksal argümanın ortalamasını döndürür.
  • EĞER ORTALAMA : Bu, tek bir kriteri karşılayan bir dizi sayısal verinin aritmetik ortalamasını hesaplar.
  • EĞER ORTALAMA : Bu, çeşitli kriterleri karşılayan bir dizi sayısal verinin aritmetik ortalamasını gösterir.

Diğer ortalama konularına başka yazılarımda değineceğim.

Exit mobile version