Çalışanların Kurum Dışına E-Posta Göndermesi Nasıl Yasaklanır ?

Kimi zamanlarda çalışanların sadece şirket içi mail atmaları gerekliliği doğar,  çalışan kurum içi mail atabilir ancak kurum dışına mail atamaz bunu Transport Rule kısmından kural yazarak yapacağız.

Öncelikle Exchange Yönetim panelini açıyoruz.

Açtığımız yönetim panelinde Posta Akışı > ve ardından Kurallar diyerek işleme başlıyoruz.

Artı tuşuna basıyoruz ve Yeni bir kural oluştur diyoruz.

Ad kısmına istediğinizi yazabilirsiniz, Şu koşulda bu kuralı uygula kısmında Gönderen… şeçiyoruz.

Göndere seçtiğimizde karşımıza maili yasaklayacağımız kişi seçmek için sistemde kayıtlı olan kullanıcı listesi gelecek oradan yasaklamak istediğimiz kişiyi seçiyoruz.

Diğer seçenekleri tıklayarak farklı menülerin görünmesini sağlıyoruz

Diğer seçeneklere tıkladığımızda ek seçenek olarak Koşul ekle menüsü görünür buna tıklayarak devam ediyoruz.

Koşul Ekle menüsüne tıkladığımızda Gönderen… kısmını seçiyoruz.

Gönderen… menüsünü seçtiğimizde yana açılan Şirket içindedir/dışındadır seçiyoruz.

Gönderenin Konumunu seç menüsünde Kuruluş Dışına seçilir ve Tamam diyerek devam ediyoruz.

Alt kısımda yer alan Şunu yap… bölümünde İletiyi engelle… seçilir.

İletiyi engelle… yan menüsü açıldığında 3 seçenek var bunlar İletiyi reddet ve bir açıklama ekle, şunun gelişmiş koduyla iletiyi reddet, iletiyi kimseye bildirmeden sil. 

Size hangisi uygun ise onu seçebilirsiniz.

Alt bölümde isteğe bağlı olarak şu tarih ve Saat aralığı yollasın veya yollamasın olarak seçebilirsiniz, eğer buna ihtiyaç yok ise kaydet diyerek kuralı çalıştırabilirsiniz, artık seçtiğiniz kullanıcı dışarıya mail atamayacak, isterseniz bir gurup mail oluşturup bu kuralı onlara da tanımlaya bilirsiniz.

Umarım yardımcı olmuştur…

Exit mobile version