Outlook ta İçeri Dışarı Aktar Özelliği Aktif Değil Sorunu

Outlook Dosya kısmında İçeri/Dışarı aktar butonunu kullanarak dosyalarımızı aktarmak istediğimizde bu butonun aktif olmadığını görebiliriz, çözümü çok basit hemen başlayalım.

Bu sorunun nedeni Outlook Türkçe kurulması ancak bölge ayarlarının Türkiye olmamasından (veya tam tersi) kaynaklanıyor.

Çözüme geçelim…

Resim 1: Windows 10 da arama yerine Denetim Masası yazalım ve tıklayın. (Windows 7 kullanıcıları Başlat Menüsünden direk girebilirler)

Resim 2: Denetim Masasında Bölge ayarlarını bulup tıklayalım.

Resim 3: Açılan Ekranda Yönetimsel sekmesine gelin.

Resim 4: Sistem yerel ayarını değiştire tıklıyoruz.

Resim 5: Bölge Ayarlarından Türkiye seçilir.

Resim 6: Bütün ayarları yaptıktan sonra İçeri/Dışarı Aktar aktif olacaktır.

Artık istediğiniz klasörü veya Adres defterini içeri veya dışarı aktarabilirsiniz.

Geçmiş olsun…

Meslek hayatım boyunca edindiğim bilgileri elimden geldiğince sizlerle paylaşacağım, bunun yanında güncel gelişmeler, Online eğitimler ve Pratik bilgileri vermeye devam edeceğim.
Cem BARUT

5 thoughts on “Outlook ta İçeri Dışarı Aktar Özelliği Aktif Değil Sorunu”

    1. Merhaba, sisteminizin saat ve bölge ayarlarını kontrol etmeniz gerekmektedir, aynı yazımda Windows’ta yapıldığı gibi

      Macbook da Dil ve Bölge tercihlerini
      Apple menüsü > Sistem Tercihleri‘ni seçin, ardından Dil ve Bölge‘yi tıklayın. Bölge menüsünün bölgenize ayarlandığından emin olun. Mac’inizin saati 24 saatlik biçimde görüntüleyip görüntülemeyeceğini belirtmek için “Saat biçimi” kullanın.

      Saat Dilimi tercihleri
      Apple menüsü > Sistem Tercihleri‘ni seçin, ardından Tarih ve Saat‘i tıklayın.
      Pencerenin köşesindeki kilidi kilit simgesi tıklayın, ardından ayarların kilidini açmak için yönetici parolanızı girin.
      Saat Dilimi bölümünde “Şu anki konumu kullanarak saat dilimini otomatik ayarla” öğesinin seçili ve Mac’inizin internete bağlı olduğundan emin olun.
      Güncellenmiş saat dilimi tanımları olduğunu belirten bir ileti görüyorsanız bunları yüklemek için Mac’inizi yeniden başlatın.

  1. Cem bey merhaba aynı sorunu MacBook da yaşıyorum. bir çok yere baktım fakat sorunu çözemedim. bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.

Bir Cevap Yazın